dilluns, 12 de maig del 2008

Risto Mejide ataca de nou!


Risto Mejide és sinònim d’Operación Triunfo, el producte audiovisual que ha permès que aquest creatiu publicitari espanyol sigui conegut pel gran públic. Les seves intervencions com a jurat en l’anterior edició d’Operación Triunfo van generar una llarga polèmica, que ha arribat fins a l’edició d’enguany. Aquest personatge, perquè no deixa de ser una creació, ha aconseguit ser el que per ell és el seu objectiu: ser un producte (concepte al qual li encanta fer referència constantment a les gales del programa). Es ven com una persona seriosa, honesta i sincera, però amb un concepte de sinceritat que pot arribar a ferir. Fins fa poc eren molt nombrosos els seus detractors, però cada vegada més hi ha un gran nombre de seguidors que el recolzen i que el segueixen allà on va. En l’actual edició del programa, fins i tot, Risto s’ha convertit en el gran personatge, més que els alumnes que han entrat a l’acadèmia.
Però no ens enganyem, darrere de Risto Mejide hi ha molt més que aquest simple personatge d’ulleres fumades que podem veure cada dimarts per la televisió. En realitat Risto Mejide és un dels grans professionals de la publicitat del nostre país, una persona amb les idees molt clares, amb unes grans idees de negoci i molt més llest del que ens pensem. Per això mateix ha sabut aprofitar la tirada d’un programa de gran èxit per a les masses, com és Operación Triunfo, per donar-se a conèixer i per treure’n profit econòmic, convertint-se així en un dels grans productes culturals –de masses– de l’actualitat.